Mamma till Minelle & Vicke

Vecka 33

Publicerad 2014-01-01 19:15:00 i ♥ Graviditet 2,

Idag går jag in i vecka 33 (32+0)
55 dagar kvar till besäknad förlossning
 

Barnet: 
 
Ditt barn är ungefär 43cm från topp till tå och väger ca 2,2kg. Kroppen fortsätter att lagra underhudsfett. Fostervattenmängden ökar inte längre utan är nu densamma. Hjärnan växer snabbt och barnets huvud ökar i storlek. Barnet fortsätter att röra sig men du kommer att känna det mer som att det rullar än de tydliga sparkarna du kände tidigare. Dina aktiviteter påverkar barnet, när du äter, om du sitter, ligger eller går och alla ljud från yttervärlden. Försök att ha en vilostund varje dag. Köp gärna ett avslappningsband.
 

Mamma:

Om ditt barn har lagt sig tillrätta kommer det kännas behagligare för dig, det blir lättare att andas och om du haft magbesvär kan det försvinna nu. Du kommer att uppleva ett ökat tryck nedåt och du kan känna stickande känslor i bäckenet, det är helt ofarligt. Sjukhus erbjuder ofta gratis föreläsningar, hör med ditt sjukhus för mer information.
 

Mina tankar runt graviditeten just nu: 

Älskar verkligen att ligga och klappa på magen och känna bebisen buffra tillbaka eller när man läser saga/sjunger för Minelle så brukar det också börjas buffra i magen min. 
Har inte haft så ont under jul och nyår så underbart, men man blir väldigt trött i ryggen framåt kvällen och det ända som fungerar är att ligga ner. Jobbigt när man är på besök men måste man så intar man deras soffa, haha! 
 
Annars är det inte så mycket, känner mig lite nedstämd men är väldigt trött då jag varit uppe sent och inte fått samma sömn, även fast vi fått väldigt många sovmornar under jullovet. Sen måste man ju gå upp det dubbla nu än vad det var förut. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen hit! Jenny heter jag och är 22 år, sambo med världens bästa Henke och tillsammans har vi våra två underbara barn, Minelle 2 år och Vicke 5 månader. Vi har precis startat ett nytt kapitell i livet i den mysiga staden Landskrona, fyrtiosju mil hemifrån.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela