Mamma till Minelle & Vicke

7 Månader

Publicerad 2012-10-11 08:25:00 i ❤ Minelle 6-9 månader, ❤ Månader,

Hipphipp hura idag blir min prinsessa 7 månader =)
 
Jag kan/gör:

* Kryper för fullt, överallt ska jag vara!
* Ställer mig mot allt, soffan, i sängen ja mot allt som går.
* Jag har fått två gaddar, så nu måsta alla akta sina små fingrar.
* Jag har storlek 62/68 och storlek 4 på blöjor
* Äter fortfarande 1-2 mål mat på natten.
 
Jag tycker om:

* Att gå till öppna förskolan och busa med alla bebisar
* Klättra 
* Dra mamma i håret och hennes glasögon ska vi inte tala om hur roliga dom är (ajaj) 
* Pappas alla knäppa bus
* Dricka massa vatten
 
Jag tycker inte om:

* Ta på sig ytter-kläder (fortfarande) och sätta sig i bilstolen
* Ligga i sängen för länge på morgonen
* Att somna själv, mammas famn är det som gäller.
 
Att hon inte vill somna själv är jättejobbigt, men efter hennes lilla förkyldning så vill hon inget annat. Hon sover även inne hos oss ( i sin säng) men tanken är att vi skulle flytta tillbaka henne när hon blev frisk men tiden har inte funnits. Hoppas allt detta släpper + att hon kommer sluta äta på natten. Menmen allt tar sin tid! =) 
 

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-10-11 19:38:21

Att hon inte gillar bilstolen är nog att det är dags att byta till en stor stol så hon ser mer, Maja älskade när vi bytte:) om du vill få henne sluta äta på natten, ge henne lite vatten om hon vaknar bara :) kram!

Svar: vi kan inte byta stol än :( då hon inte väger tillräckligt, men brukar ge henne en leksak som hon tycker om så går det snabbt att sätta fast henne.. Men det är jobbigt att hon vill vända sig så fort man sätter henne i stolen =/
Okej, men hon äter nästan en hel flaska/gång så borde hon ju vara hungrig? Men kan testa och se =) Kram
jennyjaakkola.blogg.se

Postat av: Susan- Mamma till Isaac i England

Publicerad 2012-10-12 11:07:23

Åhhh sötbäbben, vad mycket hår hon har och grattis i efterskott på 7-månaders dagen!

Svar: Hehe ja =) tack så mycket säger Minelle! :)
jennyjaakkola.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen hit! Jenny heter jag och är 22 år, sambo med världens bästa Henke och tillsammans har vi våra två underbara barn, Minelle 2 år och Vicke 5 månader. Vi har precis startat ett nytt kapitell i livet i den mysiga staden Landskrona, fyrtiosju mil hemifrån.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela