Mamma till Minelle & Vicke

Plugga

Publicerad 2012-07-01 23:32:00 i ❤ Kärlek & Känslor & Tankar,

När jag gick ut omvårdnadsprogrammet 2010 så sa jag att jag skulle jobba i 1 år för att få lite erfarenhet och komma in i jobbet som undersköterska, sen skulle jag plugga vidare men under tiden blev jag gravid och fick barn så tiden rann iväg till något annat fint och helt underbart.
 
Men snart har det här året som mamma-ledig gått och tankarna går till om man ska ta tag i det där med pluggandet igen, dels för att utbilda sig vidare och dels för att kunna ha lite bättre lön och en fast tjänst om några år.
Ska iallafall börja med att plugga några ämnen på distans sen blir antingen en utbildning som specilistundersköterska inom barn eller sjuksköterska som sedan blir kanske barnmorska eller ambulanssjukvårdare etc.
 
Jag vill kunna komma uppåt och klara mina mål, vill inte sitta fast som undersköterska resten av mitt liv och vill defenitivt inte sitta fast här i denna stad, så får se vad som händer, var vi flyttar osv.
Blir det sjuksköterska så blir det Östersund för dit har jag velat flyttar i några år ..
 
Ja, ne mycket och tänka på när det gäller att plugga en del utbildningar tar ju några år och jag vill ju helst ha något och jobba med som jag trivs med för att kunna leva mitt liv utan plugg, (Hatar egentligen att plugga) hehe.
 
Ne nu får det räcka här innan jag tänker allt för mycket ikväll..
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen hit! Jenny heter jag och är 22 år, sambo med världens bästa Henke och tillsammans har vi våra två underbara barn, Minelle 2 år och Vicke 5 månader. Vi har precis startat ett nytt kapitell i livet i den mysiga staden Landskrona, fyrtiosju mil hemifrån.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela