Mamma till Minelle & Vicke

Slapp-fest Lördag.

Publicerad 2011-10-30 15:37:55 i ❤ Magbilder,

Igår så valde jag att tillåta mig själv sova länge.. (Tyvärr gör jag det varje dag, men det ska jag försöka ändra på eftersom jag måste se till att börja jobba även fast jag har ont i min rygg.)..
Men denna dag gjorde jag det för att orka en kväll/natt med vänner.
Efter Henke åkt till jobbet så började jag fixa i ordning mig och sedan kom Ida. Runt halv åtta åkte vi ut till sjöholm, det vart en rolig och trevlig kväll. Tror jag inte skrattat så här mycket på länge och verkligen njöt av att få umgås med helt underbara personer. Tyvärr försvann ju födelsedagsbarnet redan fem i nio men vi lyckades göra det bästa av kvällen.. Några vart lite för fulla och lite pynt och jävulskap blev det. :)
Runt halv ett åkte jag, Ida, Rasmus och Sabina in till stan för att gå på krogen. Jag ville mest leta efter min bror som fyllt 18 för att bjuda honom på en drink.. men hittade inte honom. Massa fulla människor.
Måste erkänna att jag var lite skraj för att få nån hår puff i magen eller liknade, men "skyddade" mig mellan ida, Sabina och Rasmus så kände mig en aning lugn.
Fick även "utskällning" eller vad man ska kalla det av en kille (tänker inte nämna namnet) .. Jag fick ju inte vara ute på krogen för jag var gravid, jag skulle gå raka vägen hem och hålla mig där. Men hallå? får inte gravida också ha lite roligt? Träffa folk och ha kul? inte så att jag dricker alkohol för jag är ute på krogen?!.. Visst hade jag haft en enorm mage som verkligen syndes så hade jag nog hållt mig ifrån krogen för att magen skulle vara klumpig. Men nu har jag ju en lite bebismage som knappt syns och jag går ju inte in på ställen där det är så trångt så man knappt kommer förbi.. (hade jag fått erbjudande till Safiren hade jag inte gått då det var enormt med folk där) ..
Jag ska inte sitta inne och glo tv och vara ensam varje helgkväll i 9 månader bara för jag är gravid, nä jag går ut och roar mig med mina vänner. Man kan ha kul utan alkohol!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen hit! Jenny heter jag och är 22 år, sambo med världens bästa Henke och tillsammans har vi våra två underbara barn, Minelle 2 år och Vicke 5 månader. Vi har precis startat ett nytt kapitell i livet i den mysiga staden Landskrona, fyrtiosju mil hemifrån.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela