Mamma till Minelle & Vicke

Vecka 29

Publicerad 2013-12-04 19:31:06 i ♥ Graviditet 2,

Idag går jag in i vecka 29 (28+0)
83 dagar kvar till beräknad födsel
 

Barnet:

Barnets totala längd är nu ca. 37 centimeter och det väger ca 1,26 kg i början av veckan och ca. 1,4 kg vid veckans slut. Hjärnan och de inre organen fortsätter att utvecklas och barnet lägger på sig mera vikt. Barnet fortsätter att sträcka på sig och sparka men har inte lika mycket plats att röra sig på. Kroppen och huvudet är proportionerliga. Barnet kan kontrollera andning och kroppstempratur. Barnet är känsligare för ljus, ljud, smaker och lukter.
 
Mamman:
 

Du har gått in i greviditetens tredje och sista trimester. Du kanske känner dig helt slut eller så mår fantastiskt, det är mycket olika. Du kan känna ett visst obehag av att alla dina organ trängs undan av magen och barnet. Du kan även känna dig tung och trött i benen, vila mycket. 
Använd gärna stödstrumpor!
Glöm inte mellanmålen och skriv gärna ett förlossningsbrev. 
 
Mina tankar under graviditeten just nu: 

Magen växer så det knakar, tycker den växt väldigt mycket denna vecka som gått men det är bara mysigt :) 
Känner även ett tryck neråt kanske börjar bebisen tänka på att fixera sig?! Jag vet inte när de gör det men ibland känns det som h*n´s huvud trycker väldigt mycket neråt och det blir lite onda sammandragningar av det, men peppar pepar så går det över. 
Annars är det inte så mycket som hänt, börjar bli pirrig att det snart är dax för lilla bebisen att titta ut. Det är ju inte så långt kvar och med juletider nu så springer ju dagarna iväg. :) 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ereeka - småbarnsliv och träning

Publicerad 2013-12-04 20:11:55

Åååhh, jag blir typ sjuk av att läsa sånt här längtar så mycket till vårt nästa barn ;P
Men vad mysigt! Snart är det dags :D

Svar: Hihi snart dags för dig eller mig? ;) Kan misstolkas dettta! :P
jennyjaakkola.blogg.se

Postat av: Ereeka - småbarnsliv och träning

Publicerad 2013-12-05 18:04:24

Snart dags för dig ;)

Svar: Ja det är ju det och lovar att tiden bara flyger iväg, man hinner inte tänka på att man är gravid på samma sätt som med första. Så kommer väl som en chock att man ligger på förlossningen och har en bebis i famnen när man själv tror man bara är i v. 20 ;) Haha
jennyjaakkola.blogg.se

Postat av: Ereeka - småbarnsliv och träning

Publicerad 2013-12-06 09:20:29

Haha, det kan jag tänka mig :P

Svar: Hehe ja! :) Nu väntar jag bara på att få se att du får kula inom en framtid! :P
jennyjaakkola.blogg.se

Postat av: Ereeka - småbarnsliv och träning

Publicerad 2013-12-06 20:40:43

Vi har inte börjat "plantera" än, så det kan ta ett tag som sagt ;)

Svar: Hehe ne inte så jag mena att det skulle komma nu nu snart. Utan mer i framtiden :)
jennyjaakkola.blogg.se

Postat av: Ereeka - småbarnsliv och träning

Publicerad 2013-12-07 22:44:54

Ja, det hoppas jag att det gör ;D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen hit! Jenny heter jag och är 22 år, sambo med världens bästa Henke och tillsammans har vi våra två underbara barn, Minelle 2 år och Vicke 5 månader. Vi har precis startat ett nytt kapitell i livet i den mysiga staden Landskrona, fyrtiosju mil hemifrån.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela